laskun maksaminen

Rintamamiestaloista ja muusta

laskun maksaminen

ViestiKirjoittaja johnny1 päivämäärä Ma Heinä 17, 2017 17:36

Voiko maanrakennus yrittäjä laittaa laskun yksityishenkilölle maa-aineksien kuljettamisesta asiakkaan tontille, ja laskun päiväys on tyyliin 2,5 vuotta sitten. Ja kaiken kukkuraksi, asiakas ei ole tilannut mitään maa-aineksia eikä kyseisellä yrityksellä ole esittää mitään todistetta, esim kuitattua tuntilappua tai työmääräintä.

Itse sain tälläisen laskun perintätoimiston kautta, ja nyt ihan jo suurellakin innolla pieni hymy huulilla haluaisin kuulla teidän mielipiteitä. Itse kyllä tiedän että taitaa kyseiseltä yritykseltä nyt jäädä rahat saamatta. Eihän laskuja voi lähettää perusteetta, omassa työssäkin pitää ottaa kuittaus tehdystä työstä.
johnny1
Jäsen
Jäsen

Re: laskun maksaminen

ViestiKirjoittaja juha1 päivämäärä Ke Heinä 19, 2017 11:56

mulle tuli kans aikanaan perintätoimistolta 29900e lasku. en maksanut. perintätoimiston kaveri kysyi että onko lasku mielestäni perusteeton? sanoin, että on. vastaus tuli sitten, että eivät sitten voi asialle mitään, koska kiistän. se on sitten laskuttajan oma asia, viekö asian käräjille ja sitä kautta vaatii omiaan.
mutta sanoi, että koska ei ole perusteita niin voi kiistää, mutta jos kyseessä olisi vakuutus- , puhelinlasku tms muu vastaava josta tehty sopimus ja jättänyt maksamatta, niin voi suoraan laittaa perintää ja siinä ei kiistämiset auta.

toki tuo nyt oli vaan mun tapaus. kannattaa varmistaa vielä joltain lukeneemmalta kaverilta. :lol:
sen siitä saa kun ei ole rakennusmies, joutuu pähkäilemään ja kyselemään tyhmiäkin..
juha1
Jäsen
Jäsen

Re: laskun maksaminen

ViestiKirjoittaja PetteriKivimäki päivämäärä Su Heinä 23, 2017 22:12

Meikä on yrittäjä, joten tiedän vain miten yrittäjänä tulee toimia: tulee reklamoida kirjallisesti ja tuoda siinä esiin kaikki asiaan liittyvät seikat ja todeta, että "en maksa vasta kun käräjäoikeuden päätöksellä ja viivästyskorothan muuten ei juokse riita-aikana tästä päivästä eteenpäin!"

Minulla vuoti edellisessä ML-mersussani polttoainetankki täytenä. Kävi kerran korjauksessa paikallisella "mersuun erikoistuneella" korjaamolla, säätivät jotain tankin anturiputken tiivisteen kanssa, mutta eivät olleet varmoja korjauksen onnistumisesta, 300 €. Vika jatkui. Vein uudestaan samaan korjaamoon, ja olivat sitä mieltä, että tankki pitää vaihtaa ja kauhea homma ai-jai. Tankki vaihdettiin, 1400 €. Myin auton ja toisella puolella Suomea asuva ostaja reklamoi, että tankki vuotaa täytenä. Soitin paikalliseen ja sanoin, että korjauksellanne on lain mukaan takuu; haetteko toiselta puolelta Suomea vai korjataanko siellä. Korjattiin siellä. Minulle tuli lasku 360 € paikallisen korjaamon kautta, ja saate jonka mukaan sama vanha vika olikin uusi vika, koska se vian aiheuttaja olikin puhkiruostunut paluuputki toisin kun he olivat itselleen uskotelleet. :shock:

Ilmoitin heille sähköpostilla, että en maksa laskua kuin käräjäoikeuden päätöksellä, koska olette alunperinkin korjanneet vikaa vaihtamalla väärät osat. Lisäksi kysyin P.S. -kysymyksenä olisiko heillä halukkuutta hyvittää n. 1 500 €:n turhasta korjauksesta noin puolet, koska he ovat siihen lain mukaan velvollisia. Mitään ei sit ole kuulunut viiteen kuukauteen. :mrgreen:
Jumalauta, saunan takana on tilaa!
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
Käyttäjän avatar
PetteriKivimäki
Jäsen
Jäsen

Palaa alueelle Yleistä höpinää