Ilpisti kirjoitti:Hittolainen, pitäisköhän kokeilla tuota kellaria, laittais pedin pyörän viereen
Mahtais olla eukko ihmeissään ku ei enää sen viereen menekkään.. Nytkin kuulee joskus jupinaa että pyörää hiplataan mukamas enemmän

Kyllä se kellari on kesäisin etenkin paras, jos on vaan sellainen jossa voi koisata, mullakin on vähän turhan pieni ja maapohjalla, ettei voi tuota hyödyntää. Otat eukon kellariin, sehän on melkein kuin yöpyisi hotellissa, paitsi että viileämpi ja hiljaisempi, aika betonikolhooseja nimittäin tämän maan hotellit jos vähäiset koristeet jätetään pois laskuista.
Kaikki eivät vaan toimi tunteidensa orjina, mun mieltä on aika vaikea saada pahoitettua, kun elämää on tullut nähtyä vähän enemmän ja ymmärrän aika pitkästi miten mikäkin tässä maailmassa toimii, tai ainakin luulen niin
Tuntemukset vaan usein haittaavat eri näkökulmien tarkastelua, tavallaan ne aiheuttavat sen ongelman, jossa olemme pahasti oman näkökulmamme vankeja eikä nähdä metsää puilta. Skepsis ry:llä on opas tieteellisen kriittisen ajatteluun, joka kaikkien pitäisi lukaista, sellaisella ajatusmallilla avautuu monesta asiasta aika paljon enemmän.
On helpompi olla avarakatseinen kun pystyy näkemään asioiden eri puolet ilman turhia tunnelatauksia, oman kokemukseni mukaan siten saa enemmän irti elämästäkin, joten moiseen kannattaa tutustua, ainakin mun mielestä.
Se että valitsee mitä lakeja noudattaa ja mitä ei, on vähän oma iso kokonaisuutensa, mutta kokonaisuudessaan homma ei toimi kovin hyvin jos aletaan valitsemaan mitä lakeja noudatetaan ja mitä ei. Parempi olisi pyrkiä tuomaan päättäjien tietoon toimimattomia lakeja ja esittää vaihtoehtoja kuinka saisi hommaa kehitettyä.
Edes toimivassa anarkiassa ei yksilö voi toimia täysin kuten huvittaa, vaan on sääntöjä jotka on laadittu jostain syystä, on jokin tarkoitus mitä säännöillä haetaan, se syy ja tarkoitus tulisi ymmärtää, mutta meillä tahtoo vähän olla tässä maassa sitä vikaa, että sääntöjä noudatetaan kun ne ovat vain sääntöjä, eikä riittävästi valisteta miksi näin on säädetty.
Konfutsenkin väitetään aikoinaan sanoneen jotain tyyliin, että pakota ihminen toimimaan säännön mukaisesti ja ihminen rikkoo sääntöä heti kun silmä välttää, mutta opeta ihmiselle miksi sääntö on olemassa ja ihminen noudattaa sääntöä oma-aloitteisesti.
Se räksäkin on elävä olento, se piruparka yrittää vain saada namia tyttöräksältä ja pitää itsensä hengissä seuraavaan päivään, se että on pahuksen rasittava tehdessään sitä ei mielestäni riitä syyksi ottaa hengiltä elävää olentoa.
Vaan sitten on se pointti, että räksiäkin voi olla liikaa, kun ihminen on toiminnallaan voinut aiheuttaa liian hyvät olosuhteet ja ei ole paikallisesti luontaisia vihollisia, niin eikös tuolloin olisi kuitenkin ihmisen velvollisuus korjata tilannetta? Jos tilanne on päässyt oikein pahaksi, niin valitettavasti lahtaaminen lie ainoa keino, parempi toki olisi jo etukäteen ollut muokata toimintaa siten, että populaatio ei olisi revähtänyt käsistä.
Verkoissakin on muuten omat ongelmansa, olen mansikkamaata verkoilla kokeillut suojata, mutta rastasta pienempiä lintuja tahtoo välillä sotkeentua siihen verkkoon, useasti olen joutunut leikkelemään verkkoa jotta saa linnun irti, ei ole hääviä hommaa kun on verkko tiukasti hennon linnun ympärillä ja lanka kerrallaan joutuu leikkaamaan yrittäen välttää vahingoittamasta lintua. Titenkin pikkulintu on täysin paniikissa ja slaagin partaalla moisesta operaatiosta, mutta itse ainakin mieluiten vaalin elämää ja mun näkökannan mukaan eläimillä on yhtäläinen oikeus kulkea tällä pallolla kuin ihmiselläkin, ehkä jopa suurempi, ihminen on kuitenkin suht tuore jääkausi-ajan tulokas.
Itse käytän usein korvatulppia kun haluan nukkua, ne halvat oranssiset toimii hyvin kun katkaisee kolmanneksen pois, eikä tule konkurssia kun nuo ei paljoa maksa. Ainoa ongelma tuossa on se, että ei mitään toivoa herätä kellonsointiin, ellei ole herkkä-uninen.
Korvatulppia parempi on se, että voi valita työaikansa, sitä kohti pyrkiessä :)