Naapuri raivostui nurmikon leikkuusta

Rintamamiestaloista ja muusta

Re: Naapuri raivostui nurmikon leikkuusta

ViestiKirjoittaja Kulmala päivämäärä Ti Syys 20, 2011 6:46

Joillekin se sunnuntai on tärkeämpi viikonpäivä kuin valtaosalle pakanoista. Siitä lienee purkaus syntynyt. Vakaumukselliset asiat kun ei ole järjen asioita, oli kyse uskosta tai mistä tahansa muusta uskomisesta.

Itse käytän hankalien ihmisten kanssa monesti yliystävällisyyttä ja puhetapaa joka sopii lapsille ja idiooteille. Teitittely monesti myös auttaa. "Voi sentään, mikäs teitä nyt noin harmittaa." "Älkää nyt suotta tuollaisen asian takia huutako." "Nyt kun asian noin sanotte, niin saattaa olla, että olen useana sunnuntaina metelöinyt, täytyypä kiinnittää asiaan huomiota." (Ja kuitenkaan en tee mitään.)
Jäsen

ViestiKirjoittaja tunari päivämäärä Ti Syys 20, 2011 9:10

Spoonz kirjoitti:Meilläkin löytyisi edellisiltä asukeilta jäänyt kelaleikkuri, mutta ruoho kasvaa niin paksuna monin paikoin, ettei sillä taida mahtaa mitään.

Joo, pitää paikkansa. Muutaman kerran on ollut tosi lähellä, että lähden (moottoroidun) ruohonleikkurin ostoon. Vähänkin, jos on nurtsilla kosteutta, pyörät luistaa. Mutta kun perinteen velvoittavat ja tontti on pieni. Ja tulee se viikon pakollinen liikuntahetkikin hoidettua samalla.
tunari
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Juha_P päivämäärä Ti Syys 20, 2011 9:39

novoiperkele kirjoitti:Itse olen sitämallia mulkku, että olisin tankannut leikkurin ja päräyttänyt käyntiin mahd lähelle ko. naapuria. Itse voi sillä aikaa mennä vaikka kahville kun pärisee.

Leppoisaa naapurielämää seuraaville vuosille luvassa. :mrgreen:

Mun lapsuudenkodin naapurissa asui/asuu kiukkuinen vanhapiika, jota häiritsi kaikki mahdolliset äänet. Ihan sama mikä viikonpäivä tai kellonaika kyseessä niin aina kun meillä käynnistyi ruohonleikkuri niin se soitti ja kysyi, että kestääkö vielä kauan.
Sitten eränä lauantaipäivänä isä kaatoi yhden, siis yhden, omenapuun moottorisahalla ja pätki sen. Ennen kuin homma oli valmis niin pihaan kaahasi poliisiauto. Autosta hyökkää kaksi poliisia, joista nuorempi jopa aukaisee pistoolikotelonsa nepparin :-D. Hetken ympärilleen pälyiltyään, selvästi rauhottuvat ja vanhempi poliisi saa suunsa auki. "Meille ilmoitettiin, että täällä joku hullu riehuu moottorisahan kanssa. Mutta ei tämä nyt ihan siltä näytä." Isän selitettyä asian, kehottivat jatkamaan askareita kunhan ei ihan yöhön asti sahata. Pyytelivät anteeksi että säikyttivät lapset ja poistuivat.

Eivät ole muuten naapurukset morjenstaneet toisiaan tämän 70-80 lukujen taitteen tapahtuman jälkeen. :mrgreen:
Käyttäjän avatar
Juha_P
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja vesahy päivämäärä Ti Syys 20, 2011 10:36

Meillä on puolen hehtaarin tontti ja siitä noin puolet leikattavaa nurmikkoa. Nurstin leikkaus on ajoleikkurillakin sellainen urakka, että useimmiten siihen ei millään viitsisi ryhtyä joten ainakaan liian usein en sitä ajele. Sateella eikä edes kovin kostealla ilmalla leikkuu ei onnistu, sillä ruohosilppu tukkii jatkuvasti ulosheittoaukot, joten homma on hoidettava silloin, kun se teknisesti on mahdollista. Sama on naapurissakin, moottori pärähtää yleensä käyntiin samaan aikaan kuin meilläkin. Mutta vaikka täysi pakana olenlkin, niin kirkkoaikaan en sentään metelöi leikkurilla, en moottorisahalla, en paukuta nauloja tms. Iltapäivällä sitten, jos on pakko ja jos viitsin.

Ajoleikkuri on aika hiljainen mutta kyllä sen varmaan olisi saanut vielä hiljaisemmaksikin jos suunnitteluosasto olisi paneutunut asiaan periusteelisemmin. Jotkut suuret autotkin on saatu niin hiljaisiksi, että niiden käyntiääntä ei tahdo erottaa edes tarkkaan kuuntelemalla.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Käyttäjän avatar
vesahy
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja kokki päivämäärä Ti Syys 20, 2011 22:01

Mä oon kyl yrittäny varoa tota sunnuntaiajoa ruohonleikkurilla kun facebookissa sain sen suuntaista kommenttia, ettei se olis sunnuntaille parhaita hommia. Oon sit leikellynä muina päivinä nurmikon tai antanu kasvaa, ei se ny niin päivän päälle oo ollu.
---
Vuoden 1959 Siporex-talo
Käyttäjän avatar
kokki
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja ramirez päivämäärä Ti Syys 20, 2011 22:12

Nurtsit ajetaan sillon ko kerkiää ja/tai sillon ko on keliä ja/tai sillon ko on tarve.
ramirez
Jäsen
Jäsen

Kotisivu: http://www.helevetintunarit.com/

ViestiKirjoittaja ?keskellä kämmentä päivämäärä Ti Syys 20, 2011 22:27

Meillä yritetään olla leikkaamatta nurmikkoa sunnuntaisin
ja toivoisin, etteivät naapuritkaan sunnuntaina päristelisi.
Mutta en kuitenkaan mene kenellekään asiasta huomauttelemaan.
Oppi on tullut kotoa, vaikken mistään ns. uskovaisesta perheestä ole.
Yleensä on jotakin hiljaisempaa hommaa sunnuntaille meillä löytynyt tai lepuuta :cool:
Jotenkin olen oppinut nauttimaan siitä, että joka viikko yksi päivä on erilainen, kun se kerran on mahdollista.
Siis kun ei olla lääkäreitä tai sairaanhoitajia tai jotain jotka on sunnuntaisinkin töissä...
jos ei tee mitään, ei tule vahinkojakaan :)
?keskellä kämmentä
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja tarpola päivämäärä Ti Syys 20, 2011 22:58

Kokin linjoilla tässä ollaan. Mukavaa välillä että on vähän hiljaisempi päivä, ei sitä mielellään viitsi lähteä rikkomaan. Meillä nyt ei ole kuin kelaleikkuri, mutta joskus on tarvetta sahailla puutavaraa koneellisesti tai vasaroida eri syistä, niin käyhän se vähän omaan korvaankin jos sitä hiljaisena suvisunnuntaina lähtee tekemään.
tarpola
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja joonak päivämäärä Ke Syys 21, 2011 0:09

No eipä ole kyllä tullut pieneen mieleenikään että sunnuntaina ei saisi päristellä, mutta mä oonkin tämmöne pakana, saatanasta seuraava.

Joskus kesäiltaisin on tullut mietittyä kaljapurkin ääressä että pitäisikö täällä vanhalla puutaloalueella ottaa nokkiinsa siitä kun muutaman minuutin välein pärähtää sirkkeli käyntiin eri ilmansuunnissa. Ja tähän perään siis hymiö :-D Kuuluu paikallisiin luontoääniin.
joonak
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja tessu päivämäärä Ke Syys 21, 2011 0:14

Heh no johan oli naapuri itse sanoin uusille naapureilli kädestä päivää kun risuja poltteli kevät talvella ja sanoin että voi ne risut tohon meidän rotkoonkin heittää jos joskus kaataa vielä puita,samalla sanoin että pellolle saat ajaa lunta sen minkä kerkiät.
näin meillä, junat kolisee vieressä ja menee autoa monenlaista ja pojat ajelee mopoilla ym pellolla,mua ei haittaa äänet pahan tekoset onkin jo ihan toinen juttu.
MUTTA meitä on moneks ja moneen junaan ja osa vielä asemalle jää!!
tessu

ViestiKirjoittaja koeffte päivämäärä Ke Syys 21, 2011 2:29

eipä meidänkään nurkilla taida montaa sellaista vkonloppua olla kesäisin ettei sirkeli tai moottorisaha laulais naapurustossa jollain. meillä nyt sentään harvemmin viini

mutta suomalaisessa asumisessa on se piirre että vaikka ois kuinka kiva asuinympäristö/naapurusto muuten niin yks mulkku sieltä aina löytyy joka kuvittelee ettei mitkään säännöt koska häntä mutta muut kyllä sais olla varpaillaan jatkuvasti,näin myös meillä :?

naapurusto vs mulkero kinaa mm.

musiikin soitto..ei koske mulkeroa itse soittaa "täpöllä"
lumityöt/linkous..ei sovi mulkerolle liian kallista tai väärä mies
nopeudet pihateillä..liian kovaa väärään aikaan jne jne..tämäkään ei koske mulkeroa tai hänen vieraitaan.
sulamisvedet..muitten vedet menee mulkeron tontille
koeffte
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Kimble päivämäärä Ke Syys 21, 2011 7:43

koeffte kirjoitti:
mutta suomalaisessa asumisessa on se piirre että vaikka ois kuinka kiva asuinympäristö/naapurusto muuten niin yks mulkku sieltä aina löytyy joka kuvittelee ettei mitkään säännöt koska häntä mutta muut kyllä sais olla varpaillaan jatkuvasti,näin myös meillä :?

Meidän naapurustossa en ole tälläiseen mulkkuun vielä törmännyt, mutta voihan olla niinkin, että se mulkku olen sitten minä. :lol: Tai sitten se on sitä porukkaa mikä kerää 10-15 vuotta vihaa sisälleen ja tulee joku kaunis päivä sen purkamaan...

No joo, kyllä täällä päin viikonloppuisin kuuluu ääniä sieltä sun täältä ja niin pitää kuuluakin. Ainut mikä minua häiritsee on iltamyöhällä kotiin tulevat teinit, jotka pöristelevät mopoillaan. Tosin sekään ei enää niin pajon, sillä eivät aja enää tuota kiinteistöni viertä kulkevaa puistotietä pitkin. Kai siellä on äidit ja isät antaneet palautetta ettei siellä saa ajaa.
Maailma menee yhteen suuntaan, ihmiset toiseen.
Käyttäjän avatar
Kimble
Jäsen
Jäsen

Kotisivu: http://tiili5.blogspot.com/

ViestiKirjoittaja Sirputin päivämäärä Ke Syys 21, 2011 10:48

Tästä keskustelusta tulee mieleen entinen naapurini, joka jaksoi marista ruohonleikkurin äänistä oli päivä mikä tahansa. Eräänä keväänä toinen naapuri otti kalenterinsa ja meni ovelle kysymään tälle kesälle sopivia ruohonleikkuupäiviä, kun viime kesänä ei tuntunut olevan koskaan sopivia. Ei saanut yhtään merkintää kalenteriinsa joten valitusta kuunneltiin sekin kesä.
Parasta koko jutussa on se että tämä valittajanaapuri piti oman tonttinsa tiptop kunnossa eli leikkasi itse nurmikkoaan useaan kertaan viikossa, putsasi ja puunasi siinä määrin että odotettiin innolla koska päättää imuroida pihansa.
Ja sitten tuli syksy. Ja tämä valittajanaapuri osti lehtipuhaltimen. Jota käytti jokaikinen päivä. Parhaimpana päivänä kuunneltiin tuntien ajan vuoroin ruohonleikkuria, trimmeriä ja lehtipuhallinta.
Joskus ei vaan voi ymmärtää.
Ilman haaveita ei voi olla päämäärää, jonka toteutumista odottaa joka päivä.
Sirputin
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Hiulihei päivämäärä Ke Syys 21, 2011 22:52

Meilläpäin ohje on, että ei päristellä ennen kirkonmenoja pyhänä ja isommat juhlapäivät rauhoitetaan.

Mö luulwn, että ei kai sitä montaa vuotta tai ainakaan vuosikymmentä tarvi odotella kun tällaiset "jumalanpelkoon" liittyvät asiat voidaan unohtaa. Tavat katoavat sitä mukaan kun iäkkäämmät lähtevät paremmille motkotusmaille. Nykynuorissa ja vanhemmissakin on sen verran vähän näitä jäykkämieliä, että niistä ei riitä kuin satunnaisiksi häiriköiksi huono-onnisten tontin rajoille... Toivottavasti ei meidän, eikä teidänkään:)
Hiulihei
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja tee-se-itse päivämäärä Ti Loka 11, 2011 15:24

Juu ei passaa nurmikkoa ruveta leikkaamaan sunnuntaisin kovin varhain, siksipä yleensä päräytän ruohonleikkurin pörisemään vasta siinä ilta kaheksan jälkeen, ei ole vielä koskaan kukaan valittanut asiasta kuhan ennen kymmentä lopettaa :lol:
"Ellei vikaa ole, älä rupea korjaamaan. Jos vika on todella paha - älä silloinkaan rupea korjaamaan."
Käyttäjän avatar
tee-se-itse
Jäsen
Jäsen

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Yleistä höpinää