talo turussa
talo turussa
Tämmöisen bongasin etuovesta,pisti silmään kun sisustus melko alkuperäisessä kunnossa ja hintakaan ei ole päätä huimaava tuolla sijainnilla ja omalla tontilla. Miinusta ikkunat vaihdettu, peltiverhoilu ja villat sen alla..... .
Oma talo on jo hankittu mutta jos jotain vaikka kiinnostais.
Oma talo on jo hankittu mutta jos jotain vaikka kiinnostais.
Viimeksi muokannut jkr, To Maalis 04, 2010 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: talo turussa
niin siis linkki http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/p ... 41.1324771
Tosiaan peltiulkoverhoilu ja lisäeristys sen alla 70-80 luvulta. Villi veikkaus että varmasti hyvässä hapessa...
Sitäpä. Tai hyvällä tuurilla saa ihan ok kuntoisen talon, arpapeliä. Tää on todennäköisesti kauan myynnissä, riippuu kuinka nopeasti löytyy riskinottaja. Mietin vain että kuinkahan paljon esim kuntokartoituksessa pystyy selvittämään tuosta todellisesta seinien kunnosta...
Tässä meidän lähellä on muutama rintsikka joita olen katellu että ei mee varmasti kauaa kun lähtevät myyntiin, jos talot ei jää perikunnan pallotettavaksi. Näissä taloissa on alkuperäinen ulkoverhoilu ja katto, alkuperäiset ikkunat ja iästä päätellen alkuperäiset asukkaat.
jos purut on kuivat ja alakerta "hengittäny" niin kiinni vaan.. se ei pelaa jota jännittää "pikku" pintaremontti! ja lainaa jos pitää ottaa niin n.60 prossaa riittää remppaan..jos on suhteita :)
Tulipa mieleen tuosta sijainti, sijainti, sijainti -ajattelusta, että tuossa on taas kyseenalaisella tavalla venytetty Itäharjun käsitettä. Juu, tuttu asuu siinä vieressä ja mainostaa asuvansa Itäharjulla, mutta kyllä tuo enempi Laukkavuorta on, ja sillä on turkulaisen korvaan heti eri kaiku. Vaan eipä ole hintakaan itäharjulainen.
Sijainnista, niin toisaalta jos miettii että talo on itäharjun prisman ja itäharjun k-raudan välissä niin itse siinä helsingintien toisella puolella asuvana koen naapuri alueen kyllä itäharjuksi ja laukkavuori on sitte siinä jaanintien toisella puolella... mikähän mahtaa olla virallinen tulkinta 
Hyvä tuo ilmoitus "hulevedet eivät mene kaupungin hulevesijärjestelmään." Eli kuuluu yhteen niistä onnellisista meidän lisäksi joiden päänmenoksi vesilaitos kaavailee tuplattua jätevesimaksua. 
Ja kyllä tuo Laukkavuorta on, Laukkavuren sanan L-kirjain on asunnon kohdalla. Mikäs muu se voisi edes olla. huh mitä kusetusta taas.
Ja kyllä tuo Laukkavuorta on, Laukkavuren sanan L-kirjain on asunnon kohdalla. Mikäs muu se voisi edes olla. huh mitä kusetusta taas.
Mä kiinnitin huomiota kans tuohon Itäharju-käsitteeseen. Koko elämäni Turussa asuneena mulle Itäharju tarkoittaa Littoistentien toisella puolella olevaa, nummenpakan kyljessä olevaa aluetta...
k
k
-
tapsaturku
- Uusi jäsen
Tervehdys vaan kaikille tänne. Olen uusi jäsen tällä foorumilla.
Myyjä hyväksyi ostotarjoukseni ja kohta pääsen remontoimaan "uutta"taloani. Löysin nämä sivustot vasta eilen ja olen mielenkiinnolla lukenut kaikkea mitä täältä löytyy. Todella hyvä sivusto tällaiselle amatööripuuhastelijalle. Ostan tämän talon koska siinä on mielestäni kaikki kunnossa vaikka onkin peruskuntoinen. Vähän pelottaa tuo rinne sijainti (valuukohan kellari täyteen vettä kun nuo lumet tuosta sulaa). Talo kiinnosti minua koska se on ryhdissään eikä missään haissut pahalle. Uskoakseni sieltä ei hometta löydy. Talossa on vanha öljykeskuslämmitys ja ajattelin asennuttaa siihen kaksi ilmalämpöpumppua (alas ja keskikerrokseen). Talon olen ajatellut vuokrata jahka sitä vähän ensin uudistan. Tontilla on paljon omenapuita ja marjapensaita.
Myyjä hyväksyi ostotarjoukseni ja kohta pääsen remontoimaan "uutta"taloani. Löysin nämä sivustot vasta eilen ja olen mielenkiinnolla lukenut kaikkea mitä täältä löytyy. Todella hyvä sivusto tällaiselle amatööripuuhastelijalle. Ostan tämän talon koska siinä on mielestäni kaikki kunnossa vaikka onkin peruskuntoinen. Vähän pelottaa tuo rinne sijainti (valuukohan kellari täyteen vettä kun nuo lumet tuosta sulaa). Talo kiinnosti minua koska se on ryhdissään eikä missään haissut pahalle. Uskoakseni sieltä ei hometta löydy. Talossa on vanha öljykeskuslämmitys ja ajattelin asennuttaa siihen kaksi ilmalämpöpumppua (alas ja keskikerrokseen). Talon olen ajatellut vuokrata jahka sitä vähän ensin uudistan. Tontilla on paljon omenapuita ja marjapensaita.
Tervetuloa foorumille ja onnea talon ostosta.
Ihailinkin myynti-ilmoituksen kuvista sitä että talossa oli 50-60-luvun sisustus vielä jäljellä.
Meillä on talo samallalailla rinteessä ja jo viime talvena se ui vedestä kun lumet suli ja viime talvena ei edes ollut paljoa lunta. Siitä oppineena olemme tänä talvena ajaneet lumet kauemmas talosta, kauhea homma mutta kannattaa, varsinkin kun salaojat kaivetaan vasta tulevana kesänä. Vietänkin siis suruaikaa puutarhan takia joka menee piloille kun salaojat kaivetaan
ja kun se puutarha oli just se mihin ihastuin koko paikassa, meillä myös omena, luumu ja kirsikkapuita. Entinen asukas oli kasvien keräilijä, jos niin voi sanoa.
Ihailinkin myynti-ilmoituksen kuvista sitä että talossa oli 50-60-luvun sisustus vielä jäljellä.
Meillä on talo samallalailla rinteessä ja jo viime talvena se ui vedestä kun lumet suli ja viime talvena ei edes ollut paljoa lunta. Siitä oppineena olemme tänä talvena ajaneet lumet kauemmas talosta, kauhea homma mutta kannattaa, varsinkin kun salaojat kaivetaan vasta tulevana kesänä. Vietänkin siis suruaikaa puutarhan takia joka menee piloille kun salaojat kaivetaan
-
tapsaturku
- Uusi jäsen
Löytyykö sähköalan taitajaa joka osais kertoa pitääkö/kannattaako tuo sähköpääkeskus vaihtaa kättelyssä 3-vaiheiseksi vai riittääkö 1-vaihe virrat. Pystyykö/voiko sulaketauluun vaihtaa 16A sulakepohjat? Meillä on myös puutarhassa luumu-ja kirsikkapuu+omenapuita+marjapensaita useita. Tässä olisi tarjolla todella kaunis paikka vuokra-asunnoksi. Talossa voi tuntea siirtyvänsä suoraan -50 luvulle.
Jos yhtään nykyaikaiseen normitasoon aikoo talonsa varustaa, niin kyllä kolmivaihe on oikeastaan pakollinen.tapsaturku kirjoitti:Löytyykö sähköalan taitajaa joka osais kertoa pitääkö/kannattaako tuo sähköpääkeskus vaihtaa kättelyssä 3-vaiheiseksi vai riittääkö 1-vaihe virrat. Pystyykö/voiko sulaketauluun vaihtaa 16A sulakepohjat?
Sulakepohjien vaihtaminen tarkoittaa, että johtojen pitää kyetä samaan virtaan myös. Ja yksivaiheisessa tulee pääsulakkeen koko vastaan todella nopeasti.