vesianalyysi??????

Juuri ostanut rintamamiestalon? Aikeissa hankkia rintamamiestalo? Mitä pitäisi ottaa huomioon?
Vastaa Viestiin
eppu,
Jäsen
Jäsen

vesianalyysi??????

Viesti Kirjoittaja eppu, »

joo tollanen oli tarjouksessamme ehtona nyt kuitenkin ois kaupat huomenna ja itse aika lailla pakko raossa.ilmeisen vanha perikunta on tuota myymässä ja siihen kuulumaton sukulainen noita asioita hoitelee siksi vesinäyte lähti vasta vajaa viikko sitten ja kestää 2vko saada tulos.itse kuitenkin myytiin kämppä tänään 200 neliöö ja täynnä roinaa jotka pitäis olla kk päästä jossain.sisään muutto remppakin vaatii aikansa eli käyttövesiputket pitäs laittaa vähän sähköjä ja maalata.kaupat pitäs tehdä mutta tuo analyysin puuttuminen mietityttää ja taas toisaalta ei tunnu vaihtoehtoja olevan .onko kellään neuvoa miten toimia???
PETEBJ75
Jäsen
Jäsen

Re: vesianalyysi??????

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Kirjoutuksestasi ei oikein selvinnyt mitä olit kysymässä? Mainitsit että vesinäyte on lähetetty, joten tulekset varmaankin sitten tulevat kun ovat valmiit..
Ammattimies saa hyvästäkin huonon!
Hyvin suunniteltu ei ole vielä yhtään tehty!
benicio
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja benicio »

eppu, kirjoitti:joo tollanen oli tarjouksessamme ehtona nyt kuitenkin ois kaupat huomenna ja itse aika lailla pakko raossa.ilmeisen vanha perikunta on tuota myymässä ja siihen kuulumaton sukulainen noita asioita hoitelee siksi vesinäyte lähti vasta vajaa viikko sitten ja kestää 2vko saada tulos.itse kuitenkin myytiin kämppä tänään 200 neliöö ja täynnä roinaa jotka pitäis olla kk päästä jossain.sisään muutto remppakin vaatii aikansa eli käyttövesiputket pitäs laittaa vähän sähköjä ja maalata.kaupat pitäs tehdä mutta tuo analyysin puuttuminen mietityttää ja taas toisaalta ei tunnu vaihtoehtoja olevan .onko kellään neuvoa miten toimia???
Ilmeisesti siis oma (rengas)kaivo kyseessä, josta tuo näyte otettu? Jos talo on ollut vaikkapa tyhjillään jonkun aikaa, niin melkeinpä voisin veikata, että vedenlaadussa on sanomista. Ainakin meillä ostettaessa vesi oli näytteenkin mukaan hiukan bakteerista, mutta kovalla käytöllä parani. Porakaivoista en osaa sanoa. Pian kun lumet alkaa sulaa, niin pintavesiä helposti pääsee kaivoon, ja tämä näkyy analyysiissäkin, mutta eipäs se välttämättä niin vaarallista ole, jos ei muuta kuin koliformisia bakteereita todeta. Eli e-colia ei saisi olla.
Jos vesianalyysi antaa olettaa, että ongelmia on, niin myyjän kanssa vaan neuvottelette kunnostuksen /uuden kaivon / puhdistuslaitteiston kustannuksista.
eppu,
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja eppu, »

kyllä tää porakaivo on ja kaupat on nyt tehty mutta kirjattiin kauppakirjaan että myyjä hoitaa jos on ongelmia.eka päivä takana ja on kyllä extremea hommaa vielä mutta eiköhän tää tästä.
Vastaa Viestiin