- Antti

Meillä sama juttu. Portaat ovat välillä melko viileät kun kellarin portaikossa lämpötila voi olla alle 10 astetta. Itse olen ajatellut repiä tuon levyn pois (portaat tulevat näkyviin), jonka jälkeen laitan ilmansulkupaperia alhaalta lähtien ja sitä mukaa täytän portaiden ontelot käsin selluvillalla. Näin ylös asti ja sitten päälle puukuitulevy ja maali.auvo27 kirjoitti:no joo pitäneen selvittää että m,eillä tuossa kellarin portaikossa kattona yläkertaan menevä lauta-portaikko ilman eristeitä. tuppaa hieman valskaamaanmikähän olisi paras tapa alhaalta eli kellarin portaikosta eristämiseen?
Meillä on joskus tehty juuri tuollain,eli levyt pois ilmansulkupaperi alhaalta ylös ja ontelot täytetty villalla ja levy takaisin.En ole vielä tarkemmin suunnitellut miten/millä päällystäisi seinät/katon kun tuohon hommaan ryhtyy, mutta hyviä vinkkejä otetaan vastaan.Yksi vaihtoehto on, että levyttää kipsilevyllä suoraan tuon vanhan kovalevyn päälle(ongelmana tulee rauppusten mutka kun siellä on sellaisin kaarevia viistoon meneviä kulmia niin vaikea laittaa kipsarilla sellaisia.Hippula07 kirjoitti:Meillä sama juttu. Portaat ovat välillä melko viileät kun kellarin portaikossa lämpötila voi olla alle 10 astetta. Itse olen ajatellut repiä tuon levyn pois (portaat tulevat näkyviin), jonka jälkeen laitan ilmansulkupaperia alhaalta lähtien ja sitä mukaa täytän portaiden ontelot käsin selluvillalla. Näin ylös asti ja sitten päälle puukuitulevy ja maali.

Kellarin perällä on poistopuhallin hormiin, joten tuolla otetaan sitä varten korvausilma. En halua sotkea kellarin ja asuintilojen ilmaa keskenään.Tinakenkäpoika kirjoitti:HEij.
Osui silmään tuo korvausilmaventtiili tuolla kuvassa. Onko tuosta venttiilistä tarkoitus ilmaa saada kellariin ,vaiko asuinkerrokseen? Kun tässä itselläkin muutamaa korvausilmaventtaalia kaipailisi talo ja kellari jossain vaiheessa on tulossa lämmitetyksi, niin tuossahan kohtaa voisi olla hyvä paikka ottaa korvausilma nousevaan lämpöiseen ilmavirtaukseen.

Hyvä kysymys. Alimmaksi bitumihuopakaistale, jonka päälle 10 cm leveää pellavanauhaa kaksinkerroin. Siihen päälle mitallistettu 48x48 painettuna ja ruuveilla kiinni.HillyMan kirjoitti:Millä sää tiivistät/tiivistit tuon sokkelin ja alapuun välin, sieltähän se kuitenkin puhaltaa?