tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
tuuma
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

jtbo kirjoitti:Liuku-ovi kävisi kivasti tuohon tuuman kylppäriin, jos ei mahdukkaan kylppärin sisäpuolelle, niin ulkopuolelle ihan hyvin, sitten saisi toisen kaapin tai jotain muuta tuohon mihin nyt ovi aukeaa?
Joo, mietintään... Ovi tosiaan kahmaisee aikamoisen siivun varsinkin kun tila on "vähän" kortilla. Liukuovista on kokemusta sen verran että yhden, en yllättäen halvimman, laitoin ullakolle tulevan vessan oveksi niin siltikin on kyllä aika rimpula. Seuraavat mallit huiteli jo kolmessasadassa eurossa niin vähän rajoittaa tuota liukuoviajatusta. Sen kuitenkin pitäisi pitää äänet ja varsinkin hajutkin mieluusti poissa...

Haitariliukuoven sijaan tietty voisi ajatella sellaista rakenteen sisään liukuvaa ovea vähän kuin tällainen :lol:

Kuva

Laitetaanpa viite, ettei designeri pahastu: http://www.vargodesign.com
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Ilmalukko vielä väliin, niin alkaa olemaan hyvä :-D

Tekee itse liukuoven? http://www.gjoerdetselv.com/Crosslink.jsp?d=798&a=2879 bitumia/vibroplastia + villaa noihin levyihin, niin tulee parempi kuin yhdestäkään kaupan mallista, samalla saa sovitettua tarkemmin oviaukkoon. Niin ja oviaukon reunoille harjastiivistettä, vai mikä sen nimi on jossa on sitä 'karvaa' auton ikkunoiden yhteydessä ennen oli, sellainen rajoittaisi sitä ilman liikettä ja estäisi hajujen karkailun. En tiedä, tuollaisia tuli vaan taas mieleen :-D
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Pesukoneet jos saisi vaikka 10 cm upotettua seinän sisään, niin tulisi lisää tilaa. Minä joskus piirtelin sulle mallin, jossa pönttö on heti ekana ja käsienpesuallas sitä vastapäätä: märät asiat eli pesukoneet ja suihku voisivat olla perällä.

Mutta edelleen olen sitä mieltä, että pesurumballe on kyllä parempia paikkoja kuin pieni kylppäri. Silittämiseen tuo on kovin, kovin ahdas ja vaatteiden viikkaamiseen niinikään. Vaatteiden kanssa pelaamiseen menee myös aika paljon aikaa, ja se häiritsee toisten vessassa käyntiä. Mankelia tuonne on turha edes unelmoida laittavansa. Eli onko niiden koneiden oikeasti oltava talon pienimmässä huoneessa, eikö pyykkirumbaa voi sovittaa jonnekin muualle?

- Kysy näitä pitkän tähtäimen juttuja vaimoltasi tarkkaan, sillä hän on käsityöihminen ja varmasti nauttisi tehokkaasta kodinhoitohuoneesta, jossa myös ompeluhommat sujuisivat kivasti. Eihän se ole ihan oikein, jos hänellä on kahden neliön tila vessan perällä ja sulla on leikkitilana autotalli, 20 m2 piharakennus ja aina rakas pannari.
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Pesukoneet jos saisi vaikka 10 cm upotettua seinän sisään, niin tulisi lisää tilaa. Minä joskus piirtelin sulle mallin, jossa pönttö on heti ekana ja käsienpesuallas sitä vastapäätä: märät asiat eli pesukoneet ja suihku voisivat olla perällä.

Mutta edelleen olen sitä mieltä, että pesurumballe on kyllä parempia paikkoja kuin pieni kylppäri. Silittämiseen tuo on kovin, kovin ahdas ja vaatteiden viikkaamiseen niinikään. Vaatteiden kanssa pelaamiseen menee myös aika paljon aikaa, ja se häiritsee toisten vessassa käyntiä. Mankelia tuonne on turha edes unelmoida laittavansa. Eli onko niiden koneiden oikeasti oltava talon pienimmässä huoneessa, eikö pyykkirumbaa voi sovittaa jonnekin muualle?

- Kysy näitä pitkän tähtäimen juttuja vaimoltasi tarkkaan, sillä hän on käsityöihminen ja varmasti nauttisi tehokkaasta kodinhoitohuoneesta, jossa myös ompeluhommat sujuisivat kivasti. Eihän se ole ihan oikein, jos hänellä on kahden neliön tila vessan perällä ja sulla on leikkitilana autotalli, 20 m2 piharakennus ja aina rakas pannari.
Muistan tuon piirustuksesi. Jotenkin tykkään silti että nuo olisivat noin ja mikä parasta soraäänet ovat vaientuneet, tai sitten kihisee kiukusta mutta antanut anteeksi kun olen niin tohkeissani :roll: Se portaiden teko kellariin olisi toki mahti juttu mutta sitten olisi jälleen edessä x * x euron taikominen pankista. Kunnolla tämäkin pitäisi sitten tehdä kaikkinen alaskaivuineen, salaojineen ja fuktisolineen. Tämmöisenä tämä kellari menettelee ihan vain ilman euron menetyksiä.

Suunnaton parannus tuo kylppäri meille olisi kuten tupakeittiö seinien purkuineen. Jokainen sen meillä tietää. Nappuloiden laskeminen on alkanut ja ehkäpä tässä käy vielä niin että totuuden torvi soittaa joku aamu korvaan ja soitto pankille lähtee ja sitten isoimmat pumpsit tekee maksettu mies, syödään sitten kynsiä tovi mutta kyllä tämä alkaa vähän yläkopan päälle käydä ettei halpaa ole sekään jos sieltä päästä alkaa kroppa pettämään :mrgreen:
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Ilmalukko vielä väliin, niin alkaa olemaan hyvä :-D

Tekee itse liukuoven? http://www.gjoerdetselv.com/Crosslink.jsp?d=798&a=2879 bitumia/vibroplastia + villaa noihin levyihin, niin tulee parempi kuin yhdestäkään kaupan mallista, samalla saa sovitettua tarkemmin oviaukkoon. Niin ja oviaukon reunoille harjastiivistettä, vai mikä sen nimi on jossa on sitä 'karvaa' auton ikkunoiden yhteydessä ennen oli, sellainen rajoittaisi sitä ilman liikettä ja estäisi hajujen karkailun. En tiedä, tuollaisia tuli vaan taas mieleen :-D
Hyvä linkkivinkki. Sitä harjalistaa olen monesti nähnyt mutten juuri tietty enään muista missä. Myssyn alle tuo idea meni, ehkäpä tuollaisen voisi viidessä vuodessa saadakin aikaan...
pvalila
Jäsen
Jäsen

Ei niitä portaita ja fuktisoleja kannata koplata, ei siihen ole mitään syytä. Näppärä sisäyhteys kellariin olisi iso askel eteenpäin ihan kellarin korkeudesta riippumatta.

Mutta se on totta, että moni muu juttu menee teillä tärkeydessä kellarin portaiden edelle.
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Ei niitä portaita ja fuktisoleja kannata koplata, ei siihen ole mitään syytä. Näppärä sisäyhteys kellariin olisi iso askel eteenpäin ihan kellarin korkeudesta riippumatta.

Mutta se on totta, että moni muu juttu menee teillä tärkeydessä kellarin portaiden edelle.
Niin, jos alkaa sarvet sitten kasvamaan päähän tämän nyt vallalla olevan suunnitelman vuoksi eli koneiden olo kylppärissä niin siltikin aina voi tehdä senjälkeen portaat sitten kellariin ja vapauttaa tilaa kylppäristä ja tehdä tänne kellariin tilat, eli ei tuo ole toistaan poissulkeva suunnitelma kuitenkaan, töpselit irti seinästä ja kiikutus takaisin alas.

Kyllä alkaa kuitenkin palaset sikäli olla kasassa että jotenkin noin mennään mutta hiukan auki on tuo rahoitus ja tekeminen. Itse jos tuota väkästää niin hidasta on, todella hidasta, mutta siltikin halu olisi kova itse näkertää ja se tässä vähän harmittaa. Tämmöistä tahto tilaa ei ole vuosiin ollut.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Sen vanhan pesukoneen hajoaminen oli paha juttu, sillä uuden pesutornin hinnalla olisi kylppäriä tehty hyvä pätkä eteenpäin. Olisi pysynyt vuoden vielä nipussa... :cry:

Ammattimies tekee tuollaisen kylppärin yllättävän nopeasti, jos sinä pidät huolen siitä, ettei hänen tarvitse käyttää aikaansa aputöihin, tavaroiden hankintaan jne.

Ihan itse tehty helposti myös näyttää ihan itse tehdyltä. En muuten tarkoita sitä, että vaimo ääni ylpeyttä uhkuen kertoo viereille, että meidän isäntä teki tämän ihan itse...

Hätyyttelin tyhjiömiestä eilen uudestaan, kun ei ollut paloista mitään kuulunut.

Entä se sähkötaulu, onko se pahakin kanto kaskessa? Sun kannattaa muuten hankkia sitä 6mm2 kaapelia valmiiksi, hoidat kunnon touvin kellariin samalla kun nyt tauluun kosket.
Tinakenkäpoika
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tinakenkäpoika »

Jokos tuuma ja maatilallinen huomasi nuo lämmityshiilet joita joku ilmaseksi on antamassa? Eikös teillä ollut molemmilla kattilat jotka noita söisi? Pari-kolme kuutiota koksia taitaa olla aikamoinen lämmönlähde.
Maatilallinen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Maatilallinen »

Mulle ne on ihan liian kaukana, mutta tuuma nyt äkkiä ottamaan yhteyttä ennenkuin menee!!

Tuusulasta ei Google Mapsin mukaan ole Järvenpäähän kuin pikku pyrähdys. Äkkiäkkös nuo perävaunulla kuskaa :-D Ja taitaa lämpöä irrota ihan jonkin verran. Jämähän taisi toimia hiilellä ihan hyvin?

Kyllä munkin kattila tuota hiiltä söisi, ihan mielellään, ja saatan joskus sitä hankkiakin :-D
pvalila
Jäsen
Jäsen

voi voi Pekka kaatui ja ranteesta murtui radiusluu: neljä viikkoa sairaslomaa teoriassa käytännössä lepään huomisen.
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:voi voi Pekka kaatui ja ranteesta murtui radiusluu: neljä viikkoa sairaslomaa teoriassa käytännössä lepään huomisen.
No höh ja Auts! Eihän tuollainen kaatuilu sovi yrittäjälle, sitähän pitää olla 100% iskussa aina ja valmiina kuin partiopoika. Eipä silti vaarallistahan tuolla on liikkua liukkailla. Juuri tulin kotiin ja kas auton edestä pomppi iso bambi metsään, olin tosin Ponulla liikenteessä mutta aika iso se kuitenkin oli ja sellainen 80km/h oli vauhtia, taitavat nuo hirvieläimet jälleen alkaa liikkumaan joten tarkkana saa olla paitsi nyt Pvalila kun ei kai voi ajaa autoa vai oliko kumpi käsi? Nyt hyvä syy käydä ostamassa automaatti alle...
tuuma
Jäsen
Jäsen

Tinakenkäpoika kirjoitti:Jokos tuuma ja maatilallinen huomasi nuo lämmityshiilet joita joku ilmaseksi on antamassa? Eikös teillä ollut molemmilla kattilat jotka noita söisi? Pari-kolme kuutiota koksia taitaa olla aikamoinen lämmönlähde.
Juu olisihan tuo pariksi vuodeksi käypä läjä mutta:

A) ei ole autoa, jossa peräkoukku
B) vaikka olisikin niin kaiketi painaa monta tonnia
C) ei ole tilaa
D) ei ole ketään joka aamuin illoin ja vähän välissä vahtisi ja nakkailisi pesään.

Hyvinhän nuo hehkuu kun on tarpeeksi kulutusta, ihan pikkupakkasilla menee taiteiluksi.
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Sen vanhan pesukoneen hajoaminen oli paha juttu, sillä uuden pesutornin hinnalla olisi kylppäriä tehty hyvä pätkä eteenpäin. Olisi pysynyt vuoden vielä nipussa... :cry:

Ammattimies tekee tuollaisen kylppärin yllättävän nopeasti, jos sinä pidät huolen siitä, ettei hänen tarvitse käyttää aikaansa aputöihin, tavaroiden hankintaan jne.

Ihan itse tehty helposti myös näyttää ihan itse tehdyltä. En muuten tarkoita sitä, että vaimo ääni ylpeyttä uhkuen kertoo viereille, että meidän isäntä teki tämän ihan itse...

Hätyyttelin tyhjiömiestä eilen uudestaan, kun ei ollut paloista mitään kuulunut.

Entä se sähkötaulu, onko se pahakin kanto kaskessa? Sun kannattaa muuten hankkia sitä 6mm2 kaapelia valmiiksi, hoidat kunnon touvin kellariin samalla kun nyt tauluun kosket.
No olisi se hajonnut joka tapauksessa kohta, niin vanha se oli ja tuo kondensoiva kuivuri lämmittää mukavasti. Mitä olen yrittänyt pohtia niin ei tuossa taida muuten olla lämpöpumppua, joku muu metodi tuohon kondensoimiselle on mutta en ole keksinyt mikä. Ne on A energialuokkaa käsittääkseni, jotka ovat pumpulla varustettuja ja tuon luokka on B. Huomattavasti parempi kuitenkin kuin pelkkä pihalle 2000W:illa puhaltaminen oli.

Mä vähän olen ajatellut kun tuon ullakon teki ammattilainen ja siitä sai päälle kunnon CAD rakennekuvat isoina paperirullina dokumentiksi tuota kuistin kylppäriä että kai senkin olisi hyvä olla dokumentoitu ja tehtynä säädöksien ja määräyksien mukaan. Kyllä kai ne paperit jotain merkkaa jos tätä joskus alkaa myymään. Saattaa hinta nousta enemmän kuin remontti maksaa. Vaikka kirpaiseehan se mutta olisi kiva ihan oikeasti parin vuoden sisään päästä tästä suurimmasta häslingistä eroon kunnialla. Sitten voisi alkaa jopa tuota julkisivua katselemaan kuntoon. Tinakengän tapaan sokkeli ja julkisivu sitten samalla vähän eristäen ja pinnaksi muuta kuin asbestia :-)

Niin sähkötaulu ei ole ongelma sinänsä kunhan vain tietää milloin on aika, mieluiten päiväsaikaan ja keväällä/kesällä... Juu varppina tulee 6mm2 kaapeli samalla kellariin!
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

pvalila kirjoitti:voi voi Pekka kaatui ja ranteesta murtui radiusluu: neljä viikkoa sairaslomaa teoriassa käytännössä lepään huomisen.
Myötätunnosta venäytin jotain polvesta, tekee pahaa kyykistyä ja erittäin pahaa kulkea rappuja, polvitaipeeseen tuo lähinnä tuntuu ottavan, jos ei tekisi mitään ei sattuisi mitään :?
Vastaa Viestiin