Haku löysi 7 tulosta

Kirjoittaja tornado
Ma Loka 20, 2008 14:38
Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
Aihe: Kannattaako jättää taloa kylmilleen?
Vastaukset: 16
Luettu: 12194

Re: Kannattaako jättää taloa kylmilleen?

Hei, aloin kiinnostua. Onko jollakulla kokemusta tuollaisen Solarventin käytöstä vanhassa talossa?
Kirjoittaja tornado
Pe Loka 10, 2008 16:47
Keskustelualue: Remontointi yleisesti
Aihe: tervapaperi - mikä se on?
Vastaukset: 24
Luettu: 20992

tervapaperi - mikä se on?

Hei, minulla on rapattu rintamamiestalo, jossa rappauksen alla on puuseinään kiinnitetty tervapaperi. Kuka selittäisi, millaisia tehtäviä tervapaperilla on? Läpäiseekö se kosteutta? ilmaa? Suojaako se sisältä ulos vai ulkoa sisäänpäin? Miksi se on siellä?
Kirjoittaja tornado
Ke Loka 08, 2008 13:32
Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
Aihe: Maanvaraisen laatan turmiollisuus?
Vastaukset: 12
Luettu: 15546

Re: Maanvaraisen laatan turmiollisuus?

Noniin, eli mahdollisesti tuuletusaukottoman pohjani rakenne on tämä: linoleum-matto koolaus betonilaatta hiekkatäyttö maa Onko tässä jotakin "vaarallista"? Edeltävissä viesteissä mainittiin, että hyvällä tuurilla betoni on päältä pietty, mikä toimii kosteussulkuna. Toinen hyvä juttu on, että taloni ...
Kirjoittaja tornado
Ke Loka 08, 2008 13:12
Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
Aihe: Maanvaraisen laatan turmiollisuus?
Vastaukset: 12
Luettu: 15546

Re: Maanvaraisen laatan turmiollisuus?

Hei,

mitä tuo "täytetty hiekalla" -vaihtoehto tarkoittaa? Mikä on lattian koostumus ja rakenne?

Kellari on, keittiön alla.
Kirjoittaja tornado
Ke Loka 08, 2008 11:09
Keskustelualue: Kellari ja sokkeli
Aihe: Maanvaraisen laatan turmiollisuus?
Vastaukset: 12
Luettu: 15546

Maanvaraisen laatan turmiollisuus?

Panu Kaila upeassa kirjassaan "Talotohtori" puhuu paljon maanvaraisen laatan vaarallisuudesta. Hänen mukaansa se kerää kosteutta ja luo otollisen kasvualustan varsinkin lattiasienelle. Itse ostin v. 50 rakennetun rintamamiestalon. Sen korkeahkossa kivijalassa ei näy tuuletusaukkoja missään, mikä on a ...
Kirjoittaja tornado
Ke Loka 08, 2008 10:56
Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
Aihe: Kannattaako jättää taloa kylmilleen?
Vastaukset: 16
Luettu: 12194

Re: Kannattaako jättää taloa kylmilleen?

Kiitos hyvistä vinkeistä! :)
Kirjoittaja tornado
Ma Loka 06, 2008 13:29
Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
Aihe: Kannattaako jättää taloa kylmilleen?
Vastaukset: 16
Luettu: 12194

Kannattaako jättää taloa kylmilleen?

Hei, ostin v. 1950 rakennetun hyväkuntoisen rintamamiestalon. Siinä ei ole vesijohtoja eikä viemäreitä, vaan pihakaivo ja pihasauna. Talo on viimeiset 15 v. ollut edellisillä omistajilla vain kesäkäytössä, talveksi se on päästetty kylmäksi. Ainoa lämmitysjärjestelmä on pönttöuuni + leivinuuni. Itseki ...