Haku löysi 17 tulosta
- Ke Joulu 31, 2025 10:44
- Keskustelualue: Remontointi yleisesti
- Aihe: Ulkoverhous, rakorima, saumarima. Pontilla tai T-mallisena
- Vastaukset: 1
- Luettu: 3235
Re: Ulkoverhous, rakorima, saumarima. Pontilla tai T-mallisena
En ole ennen moista nähnyt. Itse pistäisin vaan laudasta ja rimat päälle. Tulee varmasti siistin näköinen tuolla, mutta varmaan hintaakin tulee, jos teettämään alkaa. Onhan nuo monet muutkin paneelit hienosahattuja, Itsekin vedellyt Virtasen neljän öljyn maalilla ja hyvältä vaikuttaa ja voi maalata t ...
- Ke Kesä 28, 2023 20:52
- Keskustelualue: Remontointi yleisesti
- Aihe: Seinän ja katon yhtymäkohta talon päädyssä ja tuuletusrako.
- Vastaukset: 0
- Luettu: 4919
Seinän ja katon yhtymäkohta talon päädyssä ja tuuletusrako.
Vinolaudoitus on naulattu talon päädyissä ylös kattotuoliin kiinni, joka samassa tasossa seinärungon kanssa. Tähän päälle tulossa 25mm tuulensuojalevy, 22mm koolaus ja vaakapanelointi. Nyt mietityttää tuo paneloinnin ja katon kohtaaminen. Vähintään kai pari senttiä jättäisi paneloinnin katosta irti, ...
- Ke Kesä 28, 2023 20:15
- Keskustelualue: Remontointi yleisesti
- Aihe: Ulkoverhouspaneelien paksuus?
- Vastaukset: 3
- Luettu: 5500
Re: Ulkoverhouspaneelien paksuus?
No juu, sillä pääsis ainakin pari seinää.maddis kirjoitti:Ilmeisesti paksumpaa haluttiin. Ainakin pikaisesti katsomalla Ylöjärven puulla on 23mm UTK paneelia kilometrin verran varastossa. Tietysti Valkeakoskelta on matkaa sieltä asti hakea.
- Ke Kesä 14, 2023 22:10
- Keskustelualue: Remontointi yleisesti
- Aihe: Ulkoverhouspaneelien paksuus?
- Vastaukset: 3
- Luettu: 5500
Ulkoverhouspaneelien paksuus?
Kaupoissa näköjään myydään enimmäkseen 20mm paksua paneelia ulkoverhoukseen ja esim. Byggmaxilta ei muuta saakkaan. Pirkanmaalta ei myöskään näytä löytyvän utk paneelia muuna kuin 20mm paksuna. Tuleekos tönöstä sitten ihan hirveen näkönen tuolla 20mm paneelilla Muutama milli paksuuteen lisää ja hinta ...
- Ti Kesä 13, 2023 22:05
- Keskustelualue: Eristäminen
- Aihe: Julkisivuremppa ja tuulensuojalevyjen kiinnitys
- Vastaukset: 26
- Luettu: 21657
Re: Julkisivuremppa ja tuulensuojalevyjen kiinnitys
Isoplaatin tuulensuojalevyn asennusohjeessa lukee: Tuulensuojalevyt asennetaan niin, että levyjen reunojen väliin jää 2–3 mm:n rako.
Mikäs järki tässä raossa on?
Mikäs järki tässä raossa on?
- Ti Kesä 13, 2023 16:26
- Keskustelualue: Eristäminen
- Aihe: Julkisivuremppa ja tuulensuojalevyjen kiinnitys
- Vastaukset: 26
- Luettu: 21657
Re: Julkisivuremppa ja tuulensuojalevyjen kiinnitys
Kun ne tolpat ei ilmeisesti ole tasaisin välein jne, niin yksi kelpo ratkaisu lienee puhallusvilla sinne. Eli märkäpuhalluksena Ekovillaa vaikka. Jos olet sitä mieltä että jotain hinnan alennuksia tms, niin selvitä tarkkaan miten kannattaa edetä. Eli jos menet purkamaan liikaa ja rakentelemaan uutta ...
- La Kesä 10, 2023 14:15
- Keskustelualue: Remontointi yleisesti
- Aihe: Ulkovuoraukseen hyvä naulain + kompura
- Vastaukset: 9
- Luettu: 10752
Re: Ulkovuoraukseen hyvä naulain + kompura
Naulaimen osto itsellä edessä. Markkinoille tullut varmaan jotain vaihtoehtoja viimeisen viestin jälkeen. Luulisi kai runkonaulaimen taipuvan myös ulkovuoraukseen. Näitä lähinnä katsellut. Onko kokemuksia/näkemyksiä? https://www.motonet.fi/fi/tuote/751280/SENCO-GT90CH-kaasunaulain-34-50-90-mm https:/ ...
- Pe Kesä 09, 2023 15:50
- Keskustelualue: Eristäminen
- Aihe: Julkisivuremppa ja tuulensuojalevyjen kiinnitys
- Vastaukset: 26
- Luettu: 21657
Re: Julkisivuremppa ja tuulensuojalevyjen kiinnitys
Mutta kokonaisuus ratkaisee. Eli onko varma ettei ole tulossa lisäeristyksiä? Purut vaihtumassa villaan, vai tehdäänkö näitä ehkä sisäpuolelta? Nimittäin jos lisäeristyksen tarvetta on, niin siinä kohtaa sen vinolaudoituksen jättäminen ei välttämättä enää kannata. Toki projekti paisuu ja paisuu. Mel ...
- To Kesä 08, 2023 19:05
- Keskustelualue: Eristäminen
- Aihe: Hunton puukuitueriste kokemuksia.?
- Vastaukset: 15
- Luettu: 28052
Re: Hunton puukuitueriste kokemuksia.?
Kuinkas hyvin hiiret ym viihtyy tässä eristeessä?
- Ke Kesä 07, 2023 16:21
- Keskustelualue: Eristäminen
- Aihe: Julkisivuremppa ja tuulensuojalevyjen kiinnitys
- Vastaukset: 26
- Luettu: 21657
Re: Julkisivuremppa ja tuulensuojalevyjen kiinnitys
Kiitti vastauksesta. Juu, se projektin paisuminen ja mihin vetää rajan on hieman vaikeaa. Purut on kyllä aika hyvin ajanut asiansa. Ehkä joskus sisältäpäin tulee vaihdettua purut villaan. Toki se vinolaudoitus nyt hiukan turhaan tuo paksuutta seinään, mutten tiedä uskallanko ottaa poiskaan, jos se jä ...
- Ti Kesä 06, 2023 22:47
- Keskustelualue: Eristäminen
- Aihe: Julkisivuremppa ja tuulensuojalevyjen kiinnitys
- Vastaukset: 26
- Luettu: 21657
Re: Julkisivuremppa ja tuulensuojalevyjen kiinnitys
Mietin jos laittais 12mm huokolevyn alle vaakaan ja päälle 12mm tuulensuoja pystyyn.
- Ti Kesä 06, 2023 17:01
- Keskustelualue: Eristäminen
- Aihe: Miten eristän kellarin oikeaoppisesti
- Vastaukset: 1
- Luettu: 3801
Re: Miten eristän kellarin oikeaoppisesti
Mikä tuo 99kpa salaojittava eriste mahtaa olla.
Tuskin puhutaan kilopascaleista
Tuskin puhutaan kilopascaleista
- Ma Kesä 05, 2023 22:04
- Keskustelualue: Eristäminen
- Aihe: Julkisivuremppa ja tuulensuojalevyjen kiinnitys
- Vastaukset: 26
- Luettu: 21657
Re: Julkisivuremppa ja tuulensuojalevyjen kiinnitys
Lainaampa tätä vanhaa ketjua, kun samantapainen probleema. Runkotolppien välit mitä sattuu 50-70cm väliltä. Vinolaudoitus on ja sitä en haluaisi purkaa. Pitääkö vain sahailla tuulensuojalevyjä halki missä 120 cm ei riitä, vai olisiko parempia ideoita? Pystykoolaus ja vaakalaudoitus oli tarkoitus lait ...
- Ma Kesä 05, 2023 21:05
- Keskustelualue: Remontointi yleisesti
- Aihe: Rakennustelineet
- Vastaukset: 9
- Luettu: 22044
Re: Rakennustelineet
Juu, voiskin lisäillä noita laudan pätkiä varmisteeks. Tattista vinkistä!
- Pe Touko 26, 2023 10:31
- Keskustelualue: Remontointi yleisesti
- Aihe: Rakennustelineet
- Vastaukset: 9
- Luettu: 22044
Re: Rakennustelineet
Tuo RT-kortti olisi ollut mielenkiintoinen nähdä, mutta telineet on varmaan tällä viikolla valmiit.