Haku löysi 7 tulosta

Kirjoittaja Tomku
Ma Tammi 09, 2017 16:24
Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
Aihe: Aera smart, huonekohtainen LTO-ilmanvaihtolaite Italiasta
Vastaukset: 17
Luettu: 24049

Re: Aera smart, huonekohtainen LTO-ilmanvaihtolaite Italiasta

Meillä on tuo Mitsun Lossnay ollut nyt syksystä asti ja hyvin on pelittänyt. Meillä se riittää alakerran ilmanvaihtoon (n. 100m2). Yläkertaan on harkinnassa, mutta se tulisi aulaan ja sieltä sitten ilma kiertäisi makuuhuoneisiin. Makuuhuoneeseen/pieneen tilaan en suosittelisi. Pieninkin puhallus on k ...
Kirjoittaja Tomku
Ma Loka 10, 2016 14:21
Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
Aihe: Korvausilman tarve - Voiko vaihingoittaa jotain?
Vastaukset: 25
Luettu: 18631

Re: Korvausilman tarve - Voiko vaihingoittaa jotain?

Nyt on Mitsubishi olohuoneessa hurisemassa. Nopea oli toimitus, mutta viikon sai odotella inspiraatiota. :-) Ihan kohtuu siisti laitoshan tuo on, toki kovin ilmalämpöpumppumainen. Ilmanlaatu kyllä parani huomattavasti, meillä kun ei juurikaan ole korvausilmaventtiilejä. Hiljasella teholla kuuluu pien ...
Kirjoittaja Tomku
Pe Syys 30, 2016 13:27
Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
Aihe: Korvausilman tarve - Voiko vaihingoittaa jotain?
Vastaukset: 25
Luettu: 18631

Re: Korvausilman tarve - Voiko vaihingoittaa jotain?

Tilasin juuri tuollaisen lossnayn kun on vielä tänään tarjouksessa eräässä .com kaupassa 499€. Hiukan kirpaisi, mutta eiköhän tuosta tunkkaisuuteen saa apuja. Vasta vuodenpäivät miettinyt tuon hankkimista. Voin kirjoitella kokemuksia kunhan koje tulee ja jaksan asennella. :oops: Mittojen mukaan kuite ...
Kirjoittaja Tomku
Ke Maalis 16, 2016 11:15
Keskustelualue: Remontointi yleisesti
Aihe: Autotalli kalliorinteeseen
Vastaukset: 7
Luettu: 5205

Re: Autotalli kalliorinteeseen

Tässä olisi yksi toteutus. Tosin brittiläisellä tyylillä ja syvemmälle upotettu talo. Eli en kyllä tiedä onko tästä mitään apua, mutta ainakin on mielenkiintoinen pätkä. :?

http://www.dailymotion.com/video/xqmqb2 ... house_tech
Kirjoittaja Tomku
Ma Helmi 29, 2016 10:46
Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
Aihe: Sähköinen lattialämmitys
Vastaukset: 24
Luettu: 23104

Re: Sähköinen lattialämmitys

Idon kaappiin saa ainakin tuon höyrykuvun ostettua erikseen. Sellainen on "tulossa" kunhan saadaan muut rempat pois alta. :lol:
Kirjoittaja Tomku
Ke Tammi 27, 2016 11:08
Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
Aihe: Passiivinen tuloilmakanava sokkelista yläkertaan
Vastaukset: 5
Luettu: 5637

Re: Passiivinen tuloilmakanava sokkelista yläkertaan

Tuli tässä tällainen blogi huomattua, liittyi tuohon sunnuntaisen HS:n juttuun ilmanvaihdosta. http://kissankapala.blogspot.fi/p/blog-page.html http://www.hs.fi/sunnuntai/a1453441238265 Tuollahan on painovoimainen ilmanvaihto ja kellarissa kulvertti toimii esilämmityksenä. Sen enempää en ole vielä eh ...
Kirjoittaja Tomku
To Marras 26, 2015 14:27
Keskustelualue: Lämmitys, ilmanvaihto, putket ja sähkö
Aihe: Korvausilmaventtiilit puuttuu
Vastaukset: 115
Luettu: 142092

Re: Korvausilmaventtiilit puuttuu

Tervehdys, Täällä on myös mietinnässä korvausilma ja sen toteutus. Keittiö on ainut huone mistä sellainen löytyy ja sekin on "kylmäkaapeissa". Poistoventtiilejä ei ole kuin vessassa ja keittiössä (sama yläkerrassa). Joten harkinnassa on seuraavanlaiset keksinnöt: Mitsubishin Lossnay VL-100U5-E Taloon ...