Haku löysi 17 tulosta
- Su Joulu 18, 2016 22:42
- Keskustelualue: Remontointi yleisesti
- Aihe: välipohjan rakenne ja lattiaremppa
- Vastaukset: 2
- Luettu: 3595
välipohjan rakenne ja lattiaremppa
Moro kaikille! Minkäslainen yleensä on tuo välipohjan rakenne? Kellarillinen -55 vuoden talo. Olen käsityksessä että niskat/vasat/koolaukset on kellarillisessa valetun holvin päällä pystytuilla. Mutta kulkeeko niskat sitten aina ulkoseinälle asti ja kiinnitetty alajuoksuun tai pystyihin? On tarkoituk ...
- Ti Helmi 05, 2013 12:11
- Keskustelualue: Sekalaiset niksit
- Aihe: Armaflex mutkat
- Vastaukset: 2
- Luettu: 6758
Armaflex mutkat
Eilen meni väkertäessä armaflex:n kanssa ja sain jonkun lepakon mallisen palasen aikaseksi :D Ihan kohtuullinen siitä tuli, mutta tämä helpottaa: http://www.youtube.com/watch?v=WbsUuV6Yehs Vielä kun joku lataisi tänne sapluunan kuvia, niin voisi sitten jokainen itse tehdä kotonaan suoraan sopivan kok ...
- Su Marras 25, 2012 16:32
- Keskustelualue: Eristäminen
- Aihe: kylmän sivuvintin eristäminen
- Vastaukset: 6
- Luettu: 7245
Re: kylmän sivuvintin eristäminen
Oletteko noiden viime viestien jälkeen miettinyt tuota lattian laitaa? Runkoleijona voisi kuulostaa hyvältä. Täytyy hiukan tuumata tätä.
- Ma Marras 12, 2012 10:23
- Keskustelualue: Eristäminen
- Aihe: Yläpohjan rakenne ja eristeet (paroc + ekovilla)
- Vastaukset: 0
- Luettu: 1285
Yläpohjan rakenne ja eristeet (paroc + ekovilla)
Morjesta kohtalotoverit! Tuli saaduksi edullisesti n. 60m2 50mm Paroc FPS 14 palovillaa. Ajattelin laittaa sen yläpohjaan ekovillan alle. Eli rakenne alhaalta ylös: Akustiikka-alakatto (T24), umpilaudoitus, pikipaperi, 50/100mm Parocia, 300mm ekovillaa. 50mm tuuletusrako on tehty vinoille osille räy ...
- La Loka 20, 2012 23:00
- Keskustelualue: Remontointi yleisesti
- Aihe: Rintsikan ikkunan smyygit. Miten alunperin tehty?
- Vastaukset: 1
- Luettu: 1923
Rintsikan ikkunan smyygit. Miten alunperin tehty?
Uudet ikkunat yläkerrassa. Pidetään samaa tyyliä, miten on tehty 50-luvulla, eli samalla tavalla ruudut ja ilman sälekaihtimia jne. Mikä on ollut yleinen tyyli tehdä smyygejä? Ajattelin, että smyygit ja 15-20mm ulospäin ulkoverhouslaudoituksesta. Ei siis kehystä ikkunan ympäri. Onko noita 40-50-luvul ...
- Ke Loka 17, 2012 23:14
- Keskustelualue: Eristäminen
- Aihe: Piipun ympärille palovillan kiinnitys
- Vastaukset: 5
- Luettu: 4653
Re: Piipun ympärille palovillan kiinnitys
Laskeskelin tuossa, että 125mm riittää juuri hyvin ympäri yhdellä paketilla. Laitan sitä. Nauloilla heppiin ja metallivanne ympäri, jonka voi sitoa kireäksi nippusiteillä. Reikävannetta ja nippusiteitä kun löytyy työmaahyllystä 
- Ke Loka 17, 2012 7:48
- Keskustelualue: Eristäminen
- Aihe: Piipun ympärille palovillan kiinnitys
- Vastaukset: 5
- Luettu: 4653
Piipun ympärille palovillan kiinnitys
Millä olette laittaneet kiinni tuon kivivillan? Tuli mieleen palouretaani tai saneerauslaasti. 100mm luulisi riittävän? Ympärille puhalletaan ekovillaa.
- Ti Loka 16, 2012 22:08
- Keskustelualue: Eristäminen
- Aihe: Äänieristystä yläkertaan
- Vastaukset: 5
- Luettu: 3196
Re: Äänieristystä yläkertaan
Terve, Kerro hiukan lisää, missä siis makkarinne sijaitsee? Yläkerrassa? Ikkunoiden yläpuolella tuuletusräppänöitä? Ääneneristävyyden kannalta tärkeimmät asiat on kait sivutiesiirtymä ja rakenteen massa. Sivutiesiirtymällä tarkoitetaan ns. Ohuita kohtia ja yleensä nämä ovat nurkat, joista puuttuu eri ...
- Ti Loka 16, 2012 21:40
- Keskustelualue: Eristäminen
- Aihe: Vanhat eristepurut uusiokäyttöön, mutta minne?
- Vastaukset: 5
- Luettu: 3238
Vanhat eristepurut uusiokäyttöön, mutta minne?
Oma lehmä ojassa. Pihassa maannut jo viikon verran 50-70 jätesäkillistä vanhaa purua yläpohjasta. Laiskana mietin, että mahtaisiko joku pellettejä puristeleva tai muuhun hyötykäyttöön osaava haluta hakea nuo pois. Yksi kuorma-autollinen noita on. Joku joskus puhui, että hevosille mutta olen kuullut j ...
- La Loka 06, 2012 21:11
- Keskustelualue: Eristäminen
- Aihe: Tuulirako yläpohjan lisäeristämisessä?
- Vastaukset: 6
- Luettu: 4106
Re: Tuulirako yläpohjan lisäeristämisessä?
Itse laitoin 50x22 ripaa kattotuoleihin, 50x32 ripa keskelle, niin että kovalevyt sai kahtena soirona aina yhteen kattotuolin väliin. Huomattavasti helpompaa kuin sorvata koko kattotuolin levyistä, lovettua sieltä täältä ja tod. näk vielä kiilamaista kovalevyn palasta.
- La Loka 06, 2012 9:22
- Keskustelualue: Eristäminen
- Aihe: Valkoinen villa piipun ympärillä yläpohjassa
- Vastaukset: 9
- Luettu: 9282
Re: Valkoinen villa piipun ympärillä yläpohjassa
Kävinpäs tuota kuvaamassa nyt, jotta jos tähän joku selvyys saadaan niin seuraavan valkoisen villan löytävän ei tarvitse jännittää =) Huomatkaa nuo harmaat pisteet villan seassa.
Eli tällaista se on:
http://imageshack.us/a/img40/4901/kuvas.jpg
Eli tällaista se on:
http://imageshack.us/a/img40/4901/kuvas.jpg
- Pe Loka 05, 2012 21:36
- Keskustelualue: Eristäminen
- Aihe: Valkoinen villa piipun ympärillä yläpohjassa
- Vastaukset: 9
- Luettu: 9282
Re: Valkoinen villa piipun ympärillä yläpohjassa
Lisäksi kun tarkemmin katseli niin seassa oli pienenpieniä harmaita kovia paloja, kuin kiviä. Oletin, että kyseessä on "lasinpisarat".
- Pe Loka 05, 2012 21:32
- Keskustelualue: Eristäminen
- Aihe: Valkoinen villa piipun ympärillä yläpohjassa
- Vastaukset: 9
- Luettu: 9282
Re: Valkoinen villa piipun ympärillä yläpohjassa
En nyt varmaksi sano mistään, mutta kastelin ja purin pois siististi m3:n ffp3-maski päässä. Aika paljon oli vihreää villaa ja sitten tilkitty osin pakoin sillä valkosella. Pyöritin tuota sormissa ja siitä sai ikäänkuin villapallon, joka ei jäänyt muotoonsa. Asbesti tietääkseni muovaantuu ja on kuin ...
- Pe Loka 05, 2012 20:11
- Keskustelualue: Eristäminen
- Aihe: Valkoinen villa piipun ympärillä yläpohjassa
- Vastaukset: 9
- Luettu: 9282
Valkoinen villa piipun ympärillä yläpohjassa
Lasketaan pois puruja pois yläpohjasta. Piipun ympärille tehty puukotelo ja sen sisässä vitivalkoinen pitkäkuituinen villa. Onko vanhaa lasivillaa vai mahdollisesti käytetty asbestia tässä kohdassa?
- Ti Joulu 06, 2011 16:00
- Keskustelualue: Remontointi yleisesti
- Aihe: Hormin vieressä valettu takan alunen yläkerrassa
- Vastaukset: 4
- Luettu: 2399
Re: Hormin vieressä valettu takan alunen yläkerrassa
Tätä hiukan epäilinkin. Ja jos sen toisen puolen purkaa, niin vastapainohan häviää. Eli tohtiikohan tota sitten lähteä piikailemaan...