Haku löysi 17 tulosta

Kirjoittaja werty-
Su Joulu 18, 2016 22:42
Keskustelualue: Remontointi yleisesti
Aihe: välipohjan rakenne ja lattiaremppa
Vastaukset: 2
Luettu: 3595

välipohjan rakenne ja lattiaremppa

Moro kaikille! Minkäslainen yleensä on tuo välipohjan rakenne? Kellarillinen -55 vuoden talo. Olen käsityksessä että niskat/vasat/koolaukset on kellarillisessa valetun holvin päällä pystytuilla. Mutta kulkeeko niskat sitten aina ulkoseinälle asti ja kiinnitetty alajuoksuun tai pystyihin? On tarkoituk ...
Kirjoittaja werty-
Ti Helmi 05, 2013 12:11
Keskustelualue: Sekalaiset niksit
Aihe: Armaflex mutkat
Vastaukset: 2
Luettu: 6758

Armaflex mutkat

Eilen meni väkertäessä armaflex:n kanssa ja sain jonkun lepakon mallisen palasen aikaseksi :D Ihan kohtuullinen siitä tuli, mutta tämä helpottaa: http://www.youtube.com/watch?v=WbsUuV6Yehs Vielä kun joku lataisi tänne sapluunan kuvia, niin voisi sitten jokainen itse tehdä kotonaan suoraan sopivan kok ...
Kirjoittaja werty-
Su Marras 25, 2012 16:32
Keskustelualue: Eristäminen
Aihe: kylmän sivuvintin eristäminen
Vastaukset: 6
Luettu: 7245

Re: kylmän sivuvintin eristäminen

Oletteko noiden viime viestien jälkeen miettinyt tuota lattian laitaa? Runkoleijona voisi kuulostaa hyvältä. Täytyy hiukan tuumata tätä.
Kirjoittaja werty-
Ma Marras 12, 2012 10:23
Keskustelualue: Eristäminen
Aihe: Yläpohjan rakenne ja eristeet (paroc + ekovilla)
Vastaukset: 0
Luettu: 1285

Yläpohjan rakenne ja eristeet (paroc + ekovilla)

Morjesta kohtalotoverit! Tuli saaduksi edullisesti n. 60m2 50mm Paroc FPS 14 palovillaa. Ajattelin laittaa sen yläpohjaan ekovillan alle. Eli rakenne alhaalta ylös: Akustiikka-alakatto (T24), umpilaudoitus, pikipaperi, 50/100mm Parocia, 300mm ekovillaa. 50mm tuuletusrako on tehty vinoille osille räy ...
Kirjoittaja werty-
La Loka 20, 2012 23:00
Keskustelualue: Remontointi yleisesti
Aihe: Rintsikan ikkunan smyygit. Miten alunperin tehty?
Vastaukset: 1
Luettu: 1923

Rintsikan ikkunan smyygit. Miten alunperin tehty?

Uudet ikkunat yläkerrassa. Pidetään samaa tyyliä, miten on tehty 50-luvulla, eli samalla tavalla ruudut ja ilman sälekaihtimia jne. Mikä on ollut yleinen tyyli tehdä smyygejä? Ajattelin, että smyygit ja 15-20mm ulospäin ulkoverhouslaudoituksesta. Ei siis kehystä ikkunan ympäri. Onko noita 40-50-luvul ...
Kirjoittaja werty-
Ke Loka 17, 2012 23:14
Keskustelualue: Eristäminen
Aihe: Piipun ympärille palovillan kiinnitys
Vastaukset: 5
Luettu: 4653

Re: Piipun ympärille palovillan kiinnitys

Laskeskelin tuossa, että 125mm riittää juuri hyvin ympäri yhdellä paketilla. Laitan sitä. Nauloilla heppiin ja metallivanne ympäri, jonka voi sitoa kireäksi nippusiteillä. Reikävannetta ja nippusiteitä kun löytyy työmaahyllystä :-)
Kirjoittaja werty-
Ke Loka 17, 2012 7:48
Keskustelualue: Eristäminen
Aihe: Piipun ympärille palovillan kiinnitys
Vastaukset: 5
Luettu: 4653

Piipun ympärille palovillan kiinnitys

Millä olette laittaneet kiinni tuon kivivillan? Tuli mieleen palouretaani tai saneerauslaasti. 100mm luulisi riittävän? Ympärille puhalletaan ekovillaa.
Kirjoittaja werty-
Ti Loka 16, 2012 22:08
Keskustelualue: Eristäminen
Aihe: Äänieristystä yläkertaan
Vastaukset: 5
Luettu: 3196

Re: Äänieristystä yläkertaan

Terve, Kerro hiukan lisää, missä siis makkarinne sijaitsee? Yläkerrassa? Ikkunoiden yläpuolella tuuletusräppänöitä? Ääneneristävyyden kannalta tärkeimmät asiat on kait sivutiesiirtymä ja rakenteen massa. Sivutiesiirtymällä tarkoitetaan ns. Ohuita kohtia ja yleensä nämä ovat nurkat, joista puuttuu eri ...
Kirjoittaja werty-
Ti Loka 16, 2012 21:40
Keskustelualue: Eristäminen
Aihe: Vanhat eristepurut uusiokäyttöön, mutta minne?
Vastaukset: 5
Luettu: 3238

Vanhat eristepurut uusiokäyttöön, mutta minne?

Oma lehmä ojassa. Pihassa maannut jo viikon verran 50-70 jätesäkillistä vanhaa purua yläpohjasta. Laiskana mietin, että mahtaisiko joku pellettejä puristeleva tai muuhun hyötykäyttöön osaava haluta hakea nuo pois. Yksi kuorma-autollinen noita on. Joku joskus puhui, että hevosille mutta olen kuullut j ...
Kirjoittaja werty-
La Loka 06, 2012 21:11
Keskustelualue: Eristäminen
Aihe: Tuulirako yläpohjan lisäeristämisessä?
Vastaukset: 6
Luettu: 4106

Re: Tuulirako yläpohjan lisäeristämisessä?

Itse laitoin 50x22 ripaa kattotuoleihin, 50x32 ripa keskelle, niin että kovalevyt sai kahtena soirona aina yhteen kattotuolin väliin. Huomattavasti helpompaa kuin sorvata koko kattotuolin levyistä, lovettua sieltä täältä ja tod. näk vielä kiilamaista kovalevyn palasta.
Kirjoittaja werty-
La Loka 06, 2012 9:22
Keskustelualue: Eristäminen
Aihe: Valkoinen villa piipun ympärillä yläpohjassa
Vastaukset: 9
Luettu: 9282

Re: Valkoinen villa piipun ympärillä yläpohjassa

Kävinpäs tuota kuvaamassa nyt, jotta jos tähän joku selvyys saadaan niin seuraavan valkoisen villan löytävän ei tarvitse jännittää =) Huomatkaa nuo harmaat pisteet villan seassa.
Eli tällaista se on:
http://imageshack.us/a/img40/4901/kuvas.jpg
Kirjoittaja werty-
Pe Loka 05, 2012 21:36
Keskustelualue: Eristäminen
Aihe: Valkoinen villa piipun ympärillä yläpohjassa
Vastaukset: 9
Luettu: 9282

Re: Valkoinen villa piipun ympärillä yläpohjassa

Lisäksi kun tarkemmin katseli niin seassa oli pienenpieniä harmaita kovia paloja, kuin kiviä. Oletin, että kyseessä on "lasinpisarat".
Kirjoittaja werty-
Pe Loka 05, 2012 21:32
Keskustelualue: Eristäminen
Aihe: Valkoinen villa piipun ympärillä yläpohjassa
Vastaukset: 9
Luettu: 9282

Re: Valkoinen villa piipun ympärillä yläpohjassa

En nyt varmaksi sano mistään, mutta kastelin ja purin pois siististi m3:n ffp3-maski päässä. Aika paljon oli vihreää villaa ja sitten tilkitty osin pakoin sillä valkosella. Pyöritin tuota sormissa ja siitä sai ikäänkuin villapallon, joka ei jäänyt muotoonsa. Asbesti tietääkseni muovaantuu ja on kuin ...
Kirjoittaja werty-
Pe Loka 05, 2012 20:11
Keskustelualue: Eristäminen
Aihe: Valkoinen villa piipun ympärillä yläpohjassa
Vastaukset: 9
Luettu: 9282

Valkoinen villa piipun ympärillä yläpohjassa

Lasketaan pois puruja pois yläpohjasta. Piipun ympärille tehty puukotelo ja sen sisässä vitivalkoinen pitkäkuituinen villa. Onko vanhaa lasivillaa vai mahdollisesti käytetty asbestia tässä kohdassa?
Kirjoittaja werty-
Ti Joulu 06, 2011 16:00
Keskustelualue: Remontointi yleisesti
Aihe: Hormin vieressä valettu takan alunen yläkerrassa
Vastaukset: 4
Luettu: 2399

Re: Hormin vieressä valettu takan alunen yläkerrassa

Tätä hiukan epäilinkin. Ja jos sen toisen puolen purkaa, niin vastapainohan häviää. Eli tohtiikohan tota sitten lähteä piikailemaan...